Na co zwrócić uwagę przy zakupie piłki gimnastycznej?

Źródło: pixabay.com

Piłka gimnastyczna jest jednym z najpopularniejszych akcesoriów do ćwiczeń. Jest tak, ponieważ używanie takiej piłki do ćwiczeń korzystnie wpływa na nasz kręgosłup, stawy i równowagę. Ćwiczenia na niej pomagają również zgubić zbędne kilogramy i zbudować masę mięśniową. Trzeba koniecznie pamiętać, aby dobrać wielkość piłki do swojego wzrostu. Na co jeszcze powinniśmy zwrócić uwagę przed zakupem owej piłki gimnastycznej? W tym artykule postaram się pokrótce odpowiedzieć na to pytanie.

Po pierwsze i chyba najważniejsze, powinniśmy zwrócić uwagę na to, by była bezpieczna. Dlatego też wybierzmy piłkę wykonaną z grubszych materiałów, które mają atesty i certyfikaty bezpieczeństwa. Oczywiście są one droższe, ale zdecydowanie bardziej wytrzymałe.
Poza tym przed zakupem piłki gimnastycznej pamiętajmy o tym, żeby koniecznie sprawdzić maksymalne obciążenie. Zazwyczaj wynosi ono 200 kg, lecz naprawdę warto jest celować w wartości jak najwyższe. Jest to szczególnie ważne dla kobiet ciężarnych, gdyż w ich przypadku upadek w wyniku pęknięcia piłki może być bardzo niebezpieczny.
Wybierając piłkę gimnastyczną przy jej zakupie bardzo ważne jest też to, żeby dobrać rozmiar piłki do swojego wzrostu. Taki zły rozmiar piłki gimnastycznej może sprawić, iż trening będzie nieefektywny, a poza tym istnieje duże i częstsze niebezpieczeństwo kontuzji.
Tak więc piłka gimnastyczna dostępna jest w czterech rozmiarach. I tak:
  • średnica piłki 55 centymetrów powinna być dla wzrostu  150 – 165 centymetrów
  • średnica piłki 65 centymetrów dla wzrostu 166 – 175 centymetrów
  • 75 centymetrów to właśnie tyle powinna wynosić średnica piłki gimnastycznej dla wzrostu 176 – 185 centymetrów
  • piłka gimnastyczna o średnicy 85 centymetrów powinna być dla wzrostu powyżej 185 centymetrów
Przed jej zakupem powinniśmy sprawdzić też czy kąt między udem, a podudziem w trakcie siedzenia na piłce wynosi 90 stopni. Jest tak, gdyż jest to optymalna wartość, która zapewnia właściwą pozycję ciała podczas ćwiczeń.
No dobrze skoro wiemy już, na co zwrócić uwagę przy zakupie piłki gimnastycznej. To teraz przyszedł czas, aby przedstawić trzy ćwiczenia na piłce gimnastycznej, na przykład na równowagę. Oto one:
Źródło: pixabay.com
ĆWICZENIE 1 – SKŁONY
Stańmy w rozkroku, nogi powinniśmy mieć rozstawione nieco szerzej niż biodra i weźmy piłkę w obie ręce. Następnie unieśmy piłkę do góry mając ręce wyprostowane i zróbmy skłon, dotykając piłkę do podłogi. Powtórzmy to ćwiczenie kilka razy.
ĆWICZENIE 2 – ROLOWANIE PIŁKI RĘKAMI
W ćwiczeniu tym połóżmy piłkę na podłodze, a następnie nogi zegnijmy lekko w kolanach i rozstawmy na szerokość bioder. Rolujmy piłkę dłońmi przed siebie, przy tym mocno wyciągając kręgosłup do przodu. Potem wypnijmy biodra do przodu i poczujmy, jak rozciągają się poszczególne partie mięśni.
ĆWICZENIE 3 – ROLOWANIE PIŁKI DO PRZODU
Usiądźmy w dość szerokim rozkroku, a następnie podnieśmy piłkę do góry i zróbmy skłony do lewej nogi, do góry i do prawej strony. Ćwiczenie to powtórzmy dowolną ilość razy.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*