Czy już wiesz, dlaczego warto ćwiczyć na wioślarzu?

Źródło: www.hop-sport.pl

Zacznijmy od tego, co to jest wioślarz. Wioślarz to urządzenie, które imituje prawdziwe wiosłowanie na wodzie. Takie ćwiczenia na wioślarzu zalecane są do treningu cardio, jak i treningu aerobowego. Z całą pewnością naprawdę warto ćwiczyć na wioślarzu. Dlaczego? Poniżej pokrótce odpowiem na to pytanie w tym artykule.

A więc dlaczego warto ćwiczyć na wioślarzu?

Wioślarz aktywizuje wszystkie części ciała. Poprawia między innymi ogólną wydajność organizmu, jak i siłę. Wioślarz ćwiczy nie tylko partie ramion, ale również mięśnie nóg i pleców. Ponadto angażuje do pracy, takie mięśnie, jak: mięśnie brzucha, grzbietu, ramion, nóg, pośladków i klatki piersiowej. Taki trening na wioślarzu wzmacnia serce, naczynia krwionośne i poprawia pracę układu oddechowego. Pomaga wysmuklić i wyszczuplić ciało. Spala zbędną tkankę tłuszczową i ujędrnia ciało. Poza tym ćwiczenia na tym sprzęcie poprawiają kondycję fizyczną.

Ale, aby ćwiczenia na wioślarzu przynosiły oczekiwane efekty, musimy wiedzieć, jak ćwiczyć na tym urządzeniu?

wioślarz
źródło: www.hop-sport.pl

Zatem, jak ćwiczyć na wioślarzu?

Usiądźmy na siedzisku, a stopy oprzyjmy na pedałach. Rękoma natomiast złapmy oba uchwyty. Następnie przyciągnijmy uchwyty do brzucha, jednocześnie prostując nogi. Wróćmy do pozycji wyjściowej. Nasze przedramiona powinny znajdować się równolegle do podłoża, a nadgarstki powinny znajdować się w linii prostej z przedramionami. Każda następna seria powinna być wykonywana płynnie bez zatrzymywania się. Pamiętajmy, że nasze ciało powinno być lekko pochylone, a stopy muszą być dociśnięte do podłoża wioślarza. Przy uginaniu nóg podnosimy pięty do góry.

Na zakończenie tego artykułu dodam tylko, że to urządzenie przeznaczone jest dla dorosłych i młodzieży od lat 14. Wiosłowanie może wykonywać każda osoba, ponieważ prawdopodobieństwo kontuzji jest naprawdę niewielkie. Ćwiczyć na nim mogą śmiało osoby z nadwagą. Takie ćwiczenia mogą być też wykorzystywane jako rehabilitacja. Trening na wioślarzu nie obciąża stawów. Pamiętajmy jednak, że przed treningiem należy wykonać 5 minutową rozgrzewkę. Natomiast osoby początkujące powinny ćwiczyć 2 razy w tygodniu, aby nie przemęczać mięśni, później mogą zwiększyć częstotliwość treningów. Owy trening powinien trwać od 5 do 20 min lub więcej w zależności od zaawansowania osoby ćwiczącej.

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*