Ćwiczenia w czasie ciąży

Tak – to prawda! Kobiety w ciąży też mogą ćwiczyć! Trening skierowany jest do przyszłych mam, które chcą aktywnie przygotować się do porodu. Oczywiście mowa o treningu w 1 do 7 miesiąca ciąży. Zajęcia tego typu łączą elementy:

  • pilates
  • body ball
  • jogi
  • ćwiczeń na siłowni

Trening dla kobiet w ciąży jest bezpieczny, został on dostosowany do każdego trymestru ciąży.
Wiele szkół, instytucji poleca ćwiczenia w celu utrzymania sprawności układu krążenia, oddechowego i mięśniowego. Większość kobiet może uprawiać ćwiczenia w umiarkowany sposób przez cały okres ciąży i w okresie poporodowym (no ale to może zostawmy dla tych odważnych).

Kobietom, które podejmują aktywność już w czasie ciąży, proponuje się rozpoczęcie ćwiczeń o małej intensywności nie wcześniej niż w IV-VI miesiącu ciąży. Zalecane jest także ograniczenie ćwiczeń w ostatnim IX miesiącu ciąży.

b

Warto aktywnie przygotować się do porodu

Aktywność fizyczna poprawia funkcjonowanie układu krążenia i oddechowego, przez co aktywne ciężarne mają lepszą tolerancję na wysiłek w ciąży i podczas samego porodu. U ćwiczących ciężarnych stwierdza się wzrost przemiany materii, przez to niższy przerost masy ciała i co za tym idzie istotnie rzadsze występowanie otyłości. Ćwiczenia fizyczne wywierają również pozytywny wpływ na sferę psychiczną ciężarnej.
Noworodki, których matki ćwiczyły w okresie ciąży osiągają wyższą punktację wg skali Apgar w stosunku do noworodków kobiet nie ćwiczących. Zaobserwowano niższe wskaźniki zachorowalności i umieralności okołoporodowej noworodków urodzonych przez matki regularnie ćwiczące.

Wiele siłowni czy podobnych miejsc jest przygotowanych w stanowiska do ćwiczeń dla przyszłych mam. Jednak można podejść do ćwiczeń w inny sposób. Ostatnio pojawia się coraz więcej sal szkoleniowych, które można wypożyczyć w celu spotkania. Kwestia dogadania z paroma innymi mamami i po kłopocie. Wtedy na pewno przyszłe mamy nie stresowałyby się tak bardzo, jak np. na siłowni.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*