Jak odzyskać figurę po ciąży?

jak odzyskać brzuch sprzed ciąży?
Źródło: pixabay.com
Wiele kobiet, które urodziły dziecko zastanawia się, jak odzyskać figurę po ciąży. Niektóre z nich stosują skuteczne, systematyczne, ale długotrwałe diety. Stosują też chwilowe głodówki i bardzo drastyczne diety. Prawdą jest, że to wprawdzie daje bardzo często spektakularne efekty, ale również wraz z nim pojawia się szybki efekt jo-jo. Dlatego te kobiety chcą się dowiedzieć, jak w rozsądny sposób odzyskać figurę po ciąży? 

Pierwsze tygodnie po porodzie to czas na regenerację organizmu. Natomiast potem wystarczy już tylko i wyłącznie rozsądne odżywianie, a także nieco więcej ruchu, aby schudnąć. Kobiety zaraz po porodzie i dopóki karmią piersią, absolutnie nie powinny się odchudzać! Jest tak, gdyż dziennie potrzebują 2200 – 2500 kcal. Najlepiej, kiedy będą spożywać 5 – 6 posiłków codziennie, by w żadnym wypadku nie dopuścić do napadów głodu. Taka dieta powinna być urozmaicona, co wcale nie znaczy, że nie muszą sobie niczego odmawiać.
Otóż muszą one unikać słodyczy, wszelkich fast – foodów, nadmiaru tłuszczów zwierzęcych oraz smażonych potraw. Po prostu te produkty zawierają substancje, które mogą zaszkodzić ich maluszkom. Kawa i alkohol też do nich należą. W menu kobiety po porodzie i mamy karmiącej piersią natomiast nie może brakować świeżego nabiału, lekkostrawnych dań rybnych, mięsnych i kasz. No i oczywiście bogatych w błonnik warzyw i owoców. Dzięki temu nie będą miały problemów z wypróżnianiem się, gdyż zaparcia często towarzyszą młodym mamom. Muszą również koniecznie pamiętać o tym, aby w ciągu dnia wypijać około 2,5 litra płynów. Może to być woda mineralna, soki owocowe i warzywne, herbatki ziołowe.
Jeśli chodzi o gimnastykę dla młodej mamy, to przez pierwsze tygodnie, długie spacery to najlepsza i jedyna forma na ruch. Pozwolą one dotlenić organizm i poprawić kondycję. Dopiero po upływie dwóch miesięcy od porodu mogą one zacząć lekkie ćwiczenia na mięśnie brzucha. Po 10 – 15 minut codziennie, dwa razy dziennie powinno wystarczyć. Na początek powinny wykonywać ćwiczenia w pozycji półleżącej na plecach, podpierając się na przedramionach i wykonując nogami „nożyce”, „rowerki”. Natomiast już dwa, trzy tygodnie później mogą robić to samo, leżąc na płasko na plecach. Mogą też wprowadzić ćwiczenia modelujące uda i biodra.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*