Jak biegać zimą, żeby się nie rozchorować?

Źródło: pixabay.com

Ogólnie bieganie jest bardzo dobrą formą aktywności fizycznej, jednak jest kilka zasad, których trzeba przestrzegać podczas treningu w czasie zimy. Zapraszam do zapoznania się z poniższymi wskazówkami.

Jak biegać zimą, żeby się nie rozchorować?

  1. Odpowiednia temperatura na zewnątrz – Po pierwsze, powinniśmy wiedzieć, kiedy należy odpuścić trening. Granicą, której nie powinniśmy przekraczać jest -25 stopni Celsjusza. Jeśli termometr na zewnątrz wskazuje tyle lub więcej, wtedy znajdźmy sobie jakąś alternatywę treningu w postaci biegania na bieżni w domu, basen lub trening na siłowni.
  2. Odpowiednie ubranie i buty – kiedy wychodzimy na dwór, powinniśmy się ubrać tak, aby czuć, że może przydałaby się jeszcze jedna warstwa ubrania. Zimą nie możemy ubierać się za ciepło. Przegrzanie jest niezdrowe, wtedy nie trudno o złapanie przeziębienia.  Buty powinny mieć bieżnik, który zabezpieczy nas przed poślizgnięciem się na lodzie, czy błocie. Warto zwrócić uwagę na buty z metalowymi wypustkami, które zwiększają stabilność i przyczepność.
  3. Bezpieczne odblaski – warto mieć na sobie elementy odblaskowe. Szczególnie, jeśli biegamy w nocy. W przypadku, kiedy biegamy w nieoświetlonych miejscach warto zabrać ze sobą latarkę, czołówkę.
  4. Chroń miejsca, przez które tracisz najwięcej ciepła – A są to: głowa, szyja, dłonie i stopy. Dlatego warto mieć czapkę, buff na szyi, rękawiczki i ciepłe skarpetki.
  5. Zaopatrzenie – podczas długiego biegania przyda się mały termos z ciepłą herbatą, a także batonik lub żel, który szybko pokona głód i spadek energii. Konieczne jest odpowiednie nawodnienie przed oraz po treningu. Nie zapominaj również o zabraniu ze sobą telefonu. Nigdy nie wiadomo, kiedy może się przydać.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*