Trening który przygotuję Cię do wyjazdu na narty

Sezon narciarski przed nami. Zbliża się wielkimi krokami! Za jakiś czas miłośnicy białego szaleństwa znajdą się na stokach narciarskich. Pamiętajmy jednak by dobrze przygotować zarówno czynny jak i bierny aparat ruchu, czyli:

  • Mięśnie
  • Stawy
  • Ścięgna
  • Więzadła

Jazda na nartach ma być przecież dla nas zabawą. Bardziej będziesz panował nad nartami gdy Twoje mięśnie będą przygotowane do tak specyficznego wysiłku fizycznego, z którym cały rok nie masz styczności. Siły które działają na narciarza podczas zjazdu są olbrzymie, więc prawdopodobieństwo nabawienia się kontuzji jest również duże. Nie wspomnę już o mikro urazach mięśniowych tzw. „zakwasy” które męczą nas nawet przez kilka dni po pierwszym dniu jazdy na nartach. Dlatego właśnie pamiętajmy o odpowiednim treningu przed takim wypadem. Trening siłowy wraz z ćwiczeniami rozciągającymi pomoże zminimalizować niebezpieczeństwo nabawienia się różnych kontuzji.

b
Ćwiczenia rozciągające są dla nas bardzo ważne, ponieważ po treningu siłowym mięśnie ulegają skróceniu, czyli nasza ruchomość w stawach zmniejsza się. Aby temu zapobiec po każdym treningu należy wykonać „stretching”. Zanim założymy buty narciarskie powinniśmy wykonać rozgrzewkę, której celem będzie zwiększenie ruchomości w stawach. Ułatwi to przyjmowanie optymalnych pozycji ciała np. przy krawędziowaniu. Teraz już wiesz jak powinieneś zagospodarować czas przed wyjazdem na narty. Teraz tylko wybierz miejsce i…. udanej zabawy !

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*