Ćwiczenia z jogi, które obniżają stres

W dobie XXI wieku w życiu każdego z nas jest pełno stresu. Jak wiadomo stres bardzo źle wpływa na nasz organizm, czego wynikiem jest ogólne pogorszenie naszego samopoczucia psychicznego, jak również szerzenie się chorób psychosomatyczny. Aby się przed tym ustrzec większość z nas zaczyna systematycznie ćwiczyć proste pozycje jogi, gdyż to przede wszystkim te ćwiczenia obniżają stres.

Oto przykłady pozycji jogi, które mogą okazać się pomocne:

1. Uttanasana Ustawmy stopy na szerokość bioder i wyciągając kręgosłup pochylmy głowę do nóg. Ręce mogą być zaplecione lub oparte na podłodze. Pozycja jest bardzo regenerującą pozycją. Wycisza umysł, kieruje uwagę do wnętrza i odpręża .W wyniku odwrócenia siły grawitacji w tułowiu krew obficie dopływa do głowy i dotlenia mózg, akcja serca zostaje spowolniona, a oddech wydłużony. Rozluźnia tył ciała, który poprzez to, że jest nieświadomy, jest siedliskiem napięć psychicznych. Jest to świetna pozycja dla osób nadpobudliwych, zestresowanych i zmęczonych. Regularna praktyka łagodzi depresję i reguluje ciśnienie krwi. Jest to świetne przygotowanie do pozycji odwróconych np. stania na głowie.

joga

2. Vrksasana – pozycja drzewa – na początek stańmy wyprostowani i zegnijmy lewą nogę w kolanie. Umieśćmy piętę na prawym udzie jak najbliżej krocza. Dociśnijmy mocno podeszwę stopy do lewego uda i wnętrzem uda naciśnijmy na stopę. Podnieśmy ręce równoległe do podłogi, wnętrza dłoni skierujmy do sufitu i na wdechu szerokim łukiem, wyciągając się z bioder podnieśmy ręce do góry. Dociskając prawą stopę do podłogi wyciągajmy tułów i ręce w górę. Stopa naciska na udo, udo naciska na stopę, lewe kolano w osi z biodrami. Ciągnijmy dłońmi w stronę sufitu, utrzymajmy swobodny oddech. Pozycja ta pozwala w pełni doświadczyć chwili obecnej, zachować wewnętrzny spokój.

3. Śavasana: Pozycja nieboszczyka – ułóżmy kość ogonową, kręgosłup i tył głowy w jednej linii, ręce i nogi – symetrycznie po bokach. Osoby cierpiące na bóle pleców mogą oprzeć nogi na krześle. Wyciągnijmy pośladki i tyły nóg w stronę pięt. Trzymajmy barki z dala od uszu. Jeśli nie chcą się dobrze odsunąć, to rozszerzmy bardziej ręce. Powinny być w takiej odległości od ciała, aby środkowe części wnętrz dłoni były skierowane dokładnie do góry. Rozluźnijmy się, ale nie zasypiajmy – oddychajmy powoli i miarowo.

Wyżej wymienione pozycje jogi na pewno pozwolą nam się zrelaksować, odprężyć, czyli po prostu zmniejszyć stres.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*