Ćwiczenia z ławką

W obecnych czasach bardzo dbamy o swoje zdrowie. Dlatego, aby nie mieć nadwagi lub nie być otyłym wiecznie się odchudzamy. W tym celu przechodzimy na różnego rodzaju diety i dużo się ruszamy. To właśnie ruch jest nam potrzebny w spalaniu kalorii. Dobrym sposobem na ruch jest uprawianie sportu. Najlepszy będzie taki na świeżym powietrzu np. biegi, jazda na rowerze lub rolki. Niestety nie zawsze możemy sobie na to pozwolić, gdyż z reguły brakuje nam czasu lub pogoda na to nie pozwala. Dlatego najlepszym rozwiązaniem będzie zakup ławki do ćwiczeń.

Treningi na takiej ławce do ćwiczeń są doskonałą formą ruchu i sposobem na kształtowanie sylwetki. W tym artykule postanowiłam przedstawić kilka ćwiczeń na takiej ławce do ćwiczeń, które będziemy mogli wykonywać w domu.

Oto i one:

1. Rozpiętość ze sztangielkami

Rozpiętość wykonuje się z użyciem sztangielek, podczas leżenia na ławce poziomej. Ćwiczenie rozpoczyna się od uniesienia przyrządów pionowo w górę – grzbiety dłoni mają być zwrócone na zewnątrz. Następnie odchylamy ramiona bokiem w dół. Sztangielki opuszczamy do momentu, aż poczujemy pełne rozciągnięcie mięśni piersiowych. Ćwiczenie to można wykonywać na dwa sposoby. Pierwszy polega na tym, że kąt ugięcia ramion w stawach łokciowych w czasie całego ćwiczenia jest jednakowy. Warto jednak pamiętać, aby nie był zbyt duży, gdyż w takiej sytuacji cały trening zmienia swój charakter i staje się wyciskaniem. Drugi sposób wykonywania ćwiczenia wymaga zmiany kąta ugięcia ramion w stawach łokciowych.

ławeczka

Rozpiętości są ćwiczeniem na mięśnie piersiowe. Pomagają one budować masę mięśniową i rzeźbić muskulaturę. W trakcie ćwiczenia napręża się mięśnie całego obszaru piersiowego, dzięki czemu mięśnie rozwijają się równomiernie i wszechstronnie. Warto jednak pamiętać, aby ławka do ćwiczeń nie była zbyt szeroka, gdyż ogranicza to ruch sztangielek w dół. Same sztangielki powinny mieć taki ciężar, aby możliwe było ich prowadzenie po okręgu.

2. Wyciskanie sztangi na ławce skośnej

Ćwiczenie polega na opuszczaniu sztangi do klatki piersiowej podczas siedzenia z plecami przylegającymi do oparcia ławki ukośnej. Ręce ze sztangą unosi się pionowo w górę. Poprzez zwiększenie kąta nachylenia oparcia ławki powoduje się coraz większe oddziaływanie na górne aktony mięśni piersiowych. Nie należy jednak przekraczać kąta 45 stopni, gdyż zamiast mięśni piersiowych będzie się wtedy ćwiczyć mięśnie naramienne.

Ćwiczeń, jakie możemy wykonywać na ławce do ćwiczeń jest naprawdę sporo . Ja podałam tylko dwa przykłady, gdyż nie sposób wymienić ich wszystkich.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*