Hantle w domu

   W dzisiejszych czasach coraz więcej z nas marzy o nienagannej figurze, bez wałeczków tłuszczu na brzuchu, czy też biodrach. Dlatego, aby to osiągnąć stosujemy różnego rodzaju diety, uprawiamy sport, czy też ćwiczymy na różnych urządzeniach. Jednym z takich urządzeń, na którym możemy ćwiczyć są hantle. Na hantlach trenujemy zarówno w siłowni, jak i w domu. Dobrym rozwiązaniem jest kupno ich do domu. Czemu tak jest? W tym artykule pokrótce wymienię  kilka ich zalet.

Po pierwsze hantle w domu to dla nas oszczędność czasu i pieniędzy. Ileż to razy marnowaliśmy większą część dnia, aby dojechać do naszej ulubionej siłowni, by poćwiczyć m.in. na hantlach. W dodatku na miejscu okazywało się, że są one zajęte przez inną osobę i musimy czekać, aż będą wolne. Jeśli natomiast chodzi o pieniądze to także traciliśmy ich sporo, chodząc na siłownię. Spowodowane było to głównie tym, że taki karnet na siłownię wcale nie był tani. Kolejnymi zaletami hantli w domu jest możliwość ćwiczenia w późnych godzinach i przyjaznym otoczeniu. W naszym mieszkaniu możemy ćwiczyć o każdej porze dnia, nawet przychodząc późno z pracy.

hantelki

Takie treningi bardzo nas odstresują po ciężkim dniu spędzonym poza domem.  Aby poćwiczyć na hantlach możemy także zapraszać znajomych, przyjaciół, rodzinę, by trenowali razem z nami. Poza tym regularne ćwiczenia na hantlach pozwolą zachować kondycję fizyczną, wzmocnić organizm, ujędrnić ciało, jak również nadać sprężystość mięśniom i przyspieszyć spalanie tkanki tłuszczowej. Ale mając hantle w domu czy naprawdę wiemy jak z nimi ćwiczyć? Większość z nas na pewno wie, lecz są też i tacy, którzy nie wiedzą. Dlatego również w tym artykule powiem o tym.

A więc jak ćwiczyć z hantlami?

Krok 1. Rozgrzejmy się. 10-15 minut ćwiczeń aerobowych i rozciągających powinno wystarczyć.
Krok 2. Zacznij
my od najlżejszych hantli, jakimi dysponujemy. Na początek spróbujmy podnieść je 8-12 razy.
Krok 3. Przerwa między seriami powinna wynosić 1-2 minuty.
Krok 4.
Próbujmy wykonać 2-3 serie, pamiętając, aby nasze ruchy były spokojne, niegwałtowne. W tych ćwiczeniach nie ma pośpiechu.
Krok
5. Oddychajmy spokojnie, nie wstrzymujmy oddechu w trakcie ćwiczeń.
Krok
6. Nie kończmy ćwiczeń gwałtownie, nie upuszczamy nagle hantli na ziemię.
Krok
7. Jeśli mięśnie zaczynają boleć, przerwijmy ćwiczenia i zrelaksujmy się na chwilę.
Krok
8. Nasza postawa ciała podczas ćwiczeń powinna być wyprostowana.
Krok 1
9. Po zakończeniu ćwiczeń z hantlami, powtarzamy ćwiczenia rozciągające z rozgrzewki.

Jak jasno wynika z powyższego hantle w domy to dla nas same zalety. Nie tylko poprawią stan naszego zdrowia i naszej sylwetki, ale także pozwolą nam zaoszczędzić czas i pieniądze.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*