Wiosną wybierz aktywność wśród zieleni – poczujesz się lepiej!

Źródło: pixabay.com

Zapewne każdy z nas zdaje sobie sprawę, że aktywność fizyczna pozytywnie wpływa na nasze ciało i naszą psychikę. Dlatego w pełni wykorzystajmy to, że w końcu przyszła do nas wiosna i wybierzmy aktywność wśród zieleni. 5 minut ruchu dziennie w otoczeniu zieleni – tyle wystarczy, aby poprawić sobie nastrój i wzmocnić poczucie własnej wartości. Naukowcy udowadniają, że nie trzeba nam wiele, aby poczuć się lepiej – na ciele i duszy.

Te 5 minut spędzonych w ruchu wśród zieleni w zupełności wystarczą, aby wzmocnić ciało, ale przede wszystkim naszą psychikę. Ten krótki czas możemy spędzić np. na spacerze w parku, przy pracy w ogrodzie, czy joggingu po leśnej ścieżce lub w jakiejkolwiek zielonej przestrzeni. Badania przeprowadzone przez naukowców udowadniają, że aktywność fizyczna w otoczeniu zieleni zapobiega rozwojowi chorób psychicznych i ma pozytywny wpływ na poczucie własnej wartości. Chodź te fakty znane były już od dawna, to zagadką nadal pozostawało, ile czasu musimy spędzić obcując z przyrodą, by uzyskać korzystne efekty.

park wiosna

Aby odpowiedzieć na powyższe pytanie naukowcy zbadali sporą grupę osób zróżnicowanych pod względem wieku, płci i stanu zdrowia psychicznego. Uczestnicy biorący udział w badaniach wykonywali różne rodzaje aktywności, takie jak np. spacer, jazda na rowerze, praca w ogrodzie, łowienie ryb, czy jazda konną. Wyniki tych badań w 100% wykazały, że ruch wśród natury przyniósł największe korzyści ludziom młodym i z problemami psychicznymi, choć poprawę zauważono u wszystkich. Dzięki tym badaniom okazało się także, że jeszcze lepszy wpływ ma na nas otoczenie zieleni i wody.

Jak wynika z powyższego ruch i natura mają na nas zbawienny wpływ. Dlatego moi drodzy idźmy za radą mędrców i wdrożmy ich porady już dziś. Kiedy mamy cieszyć się przyrodą, jeśli nie na wiosnę?

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*